על פי נתוני הרשות הלאומית לבטיחות בדרכים, כלי רכב חשמליים נפוצים במידה רבה יותר בקרב בני נוער בגילאים 14-17. כ-70% מהילדים והצעירים בגילאים האלה, אשר משתמשים בכלי רכב דו-גלגליים, מעדיפים כלים בעלי הנעה חשמלית. המשמעות היא, שצעירים יכולים לרכב על כלי רכב ממונעים והופכים פגיעים לתאונות שיכולות להסתיים בנזק לעצמם ולזולת, בדרגות חומרה שונות, לולא תעשה חקיקה אשר תקטין את הסיכונים בצורה משמעותית. חקיקה חדשה להפחתת תאונות אופניים חשמליים היא קריטית.
פחות בני נוער על הכביש וחובת חבישת קסדה
זו מהות החקיקה אשר נכנסה לתוקף ב-1.7.19, ותפקידה היא למנוע מצעירים מתחת לגיל 16, או צעירים אשר לא עברו מבחן תאוריה, לרכב על אופניים חשמליים או על קורקינטים חשמליים וכך להפחית את הסיכון.
על פי החוקים החדשים, במידה ולרוכב יש רישיון נהיגה והוא מעל גיל 16, הוא מורשה לרכב על קורקינטים או אופניים חשמליים ואינו מחויב במבחן נוסף. לעומת זאת, כל מי שאינו מחזיק ברישיון נהיגה, יהיה חייב לעבור מבחן תאוריה ייעודי לרכיבה על כלי רכב חשמליים. כל רוכב חייב להציג רישיון נהיגה או אישור מעבר מבחן תאוריה במידה וידרש לכך על ידי שוטר. במידה והרוכב או הרוכבת הם מתחת לגיל 16, החקיקה החדשה מאפשרת דחייה של זכאות לרישיון נהיגה בשנה.
תקנה נוספת אשר נכנסה לתוקף היא חובת חבישת קסדה אשר עליה מחזיר אור. המשמעות של אי חבישת קסדה היא דו״ח של 250 ש״ח, בדומה לדו״ח שמקבלים רוכבי אופנועים וקטנועים הרוכבים ללא קסדה.
מומחה לפגיעות תאונות אופניים חשמליים יכול לסייע לכם במקרה של תאונה
הנתונים לגבי פגיעות מאופניים חשמליים וקורקינטים מראים, כי ב-2018 חלה עלייה משמעותית במספר הנפגעים בתאונות דרכים עם דו-גלגליים ממונעים. על פי נתוני הלמ״ס, ב-2018 מספר תאונות הדרכים בהן היו מעורבים רוכבי קורקינטים חשמליים היה 236, לעומת 93 ב-2017. חקיקה חדשה להפחתת תאונות אופניים חשמליים וקורקינטים אמורה לשים בלם לכמות התאונות והפגיעות, במיוחד בקרב בני נוער. אם נפגעתם בתאונה עם דו גלגלי ממונע, כרוכבים או הולכי רגל, מומחה לפגיעות תאונות אופניים חשמליים יוכל לסייע לכם להתמודד עם החוקים והתקנות החדשות, גם בדיעבד. משרד עורכי דין אריאלה גפן – תאונות אופניים חשמליים מתמחה בתחום. פנו עוד היום לקבלת ייעוץ מקיף וממוקד.