ראיון עבודה

גיוס במדיה החברתית – 6 גורמים לפסילת מועמדים

יש דברים שנתפסים לגיטימיים לגמרי בחיי היום-יום, ובהתאם גם בביטויים שלהם ברשתות החברתיות. אבל כשהם מופיעים בפרסומים של מועמדים לעבודה, הם עלולים להיות קטלניים לצעד הבא בקריירה.

בין אם הגיוס נעשה מראש באמצעות המדיה החברתית ובין אם המגייסים נעזרים בה לאחר סינון ראשוני כדי לבדוק את מועמדיהם – היא נמצאת שם ומשפיעה על החלטות. כבר סיפרנו לכם ששינוי במדיניות הפרטיות של פייסבוק הפכה את משתמשי הרשת לשקופים הרבה יותר. עד שמחפשי עבודה יפנימו שפשוט רואים להם ויהיו שקולים יותר בפרסומיהם האישיים, המגייסים יוכלו להשתמש במידע החשוף לסינון. האנה מורגן מ-Aol Jobs אספה שישה סוגי פרסומים ברשת החברתית שיגרמו למועמדים להיפסל.

  1. סמים? שמים לב. אזכורים או רמיזות לשימוש בסמים הם הדבר המזיק ביותר שמחפשי עבודה יכולים לעשות לעצמם. על פי סקר הגיוס החברתי 2013 של חברת Jobvite, יותר מ-80% מהמגייסים אמרו שכאשר הם נתקלים באזכורים של סמים לא חוקיים בעדכונים במדיה החברתית של מועמד, נותר בהם רושם שלילי. ייתכן, אגב, שלא עצם השימוש בסמים קלים משפיע על הסיכויים לקבל את המשרה, אלא הצורך לדווח על כך.
  2. סקס מוכר, אבל מועמדים הם לא מכוניות. הדבר הבא שיגרום למגייסים לדחות מועמדים הוא ציוצים או סטטוסים בעלי אופי מיני. הם עשויים לשעשע את חבריהם של המועמד או המועמדת, אבל קיים סיכוי שאחרים יתפסו אותם כפוגעניים. בדיחות, תמונות וקישורים שאף אחד לא היה מעז לשלוח לבוס שלו, כדאי שגם לא יופיעו בפרסומי המדיה החברתית.
  3. שותים? אל תרוצו לספר לחבר'ה. שתייה ונהיגה אינן מתערבבות. גם עבודה ושתייה אינן מתערבבות. תמונות או עדכוני סטטוס מהמסיבה המעולה ביום שישי או מהקצת-יותר-מדי-בירה בשבת עלולים לפגוע בסיכוייו של מועמד, גם אם אין שום דבר רע בלגימת אלכוהול בסוף השבוע. מי שרוצה להיות בצד הבטוח, דואג שהפרופיל שלו יהיה נקי מאלכוהול.
  4. אל תהיו חארות, שמרו על שפה נקייה. למעסיקים אין כנראה הרבה סובלנות כלפי גסויות. על פי Jobvite, 65% מהמגייסים התייחסו לסטטוסים שכללו ניבולי פה באופן שלילי, וכללו אותם בין שלושת הדברים שעדיף למועמדים לא לפרסם. שימוש בקללות אינו מקצועי, הוא פוגעני ולא יתקבל בסובלנות ברוב מקומות העבודה.
  5. שגיאות הן טעות. יש כאלה שחושבים שעדכוני הסטטוסים שלהם אינם חייבים לעבור הגהה, אבל יש חשיבות לאיות ולתחביר. פרסומים גדושים בשגיאות מעידים על היעדר תשומת לב לפרטים או על כישורי כתיבה דלים. במחקר שפורסם לאחרונה נכתב: "יותר מגייסים מגיבים באופן שלילי לניבולי פה (65%) ולטעויות בתחביר ופיסוק בפוסטים או בציוצים (61%) מאשר לאזכורים לשימוש באלכוהול (47%)."
  6. רובים? לא אוהבים. גישותיהם של אנשים להחזקת כלי נשק ולשימוש בהם הן מגוונות מאוד. אבל מועמד שיש לו נשק, לא משנה מאיזו סיבה, רצוי שיידע שרוב המגייסים רואים באופן שלילי אזכורים של רובים. יותר מדי מקרים של שימוש קטלני בנשק, גם במקום העבודה, השאירו חותם בל יימחה בזיכרון של כולם. מי שמחפש עבודה – אלא אם מדובר באימון לוחמי גרילה בקולומביה – עדיף שישאיר את הנשק בארון.