להגיש תביעה לחברת הביטוח

צריכים להגיש תביעה לחברת הביטוח? אתם לא לבד

במשך השנים אתם משלמים לחברת הביטוח את הפרמיה מדי חודש בחודשו. זה יכול להיות במסגרת קרן הפנסיה, ביטוח המנהלים, ביטוחים לעצמאים, או ביטוחים פרטיים מסוגים שונים. רובנו לא נזדקק להפעיל את הביטוח, אבל התשלום החודשי הנמוך (יחסית לתשלום שנאלץ לשלם בבת אחת בקרות המקרה הביטוחי) מעניק לנו ראש שקט, שביום שבו נצטרך להפעיל את הביטוח – יש לנו גב.

האמנם?

חלומות לחוד ומציאות לחוד. במציאות חברות הביטוח דוחות כ-30%, כמעט שליש! מתביעות הביטוח שמוגשות להן. סיבות הדחיות שונות ומשונות. לפעמים אתם שוכחים להגיש מסמך או ממלאים טופס לא נכון, לעיתים חושדים שאתם מנסים להונות את חברת הביטוח או להקצין את מצבכם, במקרים אחרים חברות הביטוח ינסו להתפשר אתכם ולהנמיך את גובה הפיצוי או התגמול שמגיע לכם, וכמעט תמיד האזרח שזקוק לחברת הביטוח מתייאש ומפסיד במלחמת ההתשה, אם מתוך ייאוש ואם מתוך המחשבה של "עדיף פיצוי קטן מכלום". ובכן, אבנר הייזלר מציין בפנינו, כי יש להכיר את מלוא הזכויות הרפואיות להן אתם זכאים. ולמרות שבתהליך כרוכה לא מעט בירוקרטיה, חשוב להיכנס אליו עם ידע מקצועי, ולו באמצעות אנשי מקצוע שיסייעו לכם לקבל את כל הזכויות שמגיעות לכם.

יש לזכור כי בניגוד לתקופת ההתיישנות הנהוגה שעומדת על שבע שנים, בתחום תביעות הביטוח מדובר בשלוש שנים בלבד. לכן עליכם למהר ולהגיש את תביעת הביטוח עם קרות המקרה שדורש את מימוש זכויותיכם. הכינו את כל המסמכים הדרושים להיות מודעים ללוחות הזמנים הקצרים, על מנת שחברת הביטוח לא תדחה את בקשתכם בשל התיישנותה. חשוב לזכור שבמקרה של התיישנות גם בית המשפט עלול לסגור את שעריו בפניכם.

חברת הביטוח עלולה לדחות את תביעתכם בשל פרשנות של תנאי הזכאות. ייתכן כי סעיפי הפוליסה מבטחים את מצבכם, אך חברת הביטוח מעניקה לכך פרשנות אחרת, כמו למשל בתביעות סיעודיות. בנוסף יכול להתקיים ויכוח על אחוזי נכות או אחוזי הזכאות, דבר שנתון לפרשנות וחברות הביטוח לעולם לא יפרשו את הסעיפים לטובתם.

אחת הטענות שחברות הביטוח אוהבות לטעון בדחיית התביעה, היא "אי גילוי", כלומר מצב שבו המבוטח סבל מבעיה רפואית מסוימת לפני שהצטרף לביטוח אך לא הצהיר עליה, בין אם באופן מלא ובין אם באופן חלקי. במצב כזה חברות הביטוח דוחות את התביעה במלואה.

בין המילים החביבות על חברות הביטוח כשהן דוחות את תביעות המבוטחים, ניתן לציין את "סייגים" ו"חריגים". במרבית המקרים המבוטח משוכנע כי רכש פוליסה מיטיבה ומקיפה שמכסה כמעט כל מצב לו הוא נזקק. אולם בין הררי הסעיפים והמילים מסתתרים אין ספור מקרים שמוחרגים מהפוליסה. חלקם ניתנים לפרשנות שכאמור, כמעט אף פעם לא תהיה לטובת המבוטח, שמצדו ימצא את עצמו ללא כיסוי בעת הצורך.

אז אנחנו סתם משלמים לשווא?

אם חברות הביטוח אוהבות לשמור את הכסף שלנו אצלן, האם אנחנו סתם משלמים? אם בכמעט שליש מהמקרים חברות הביטוח שולחות את המבוטח לביתו, כשלמעשה שילם כל השנים לשווא ועכשיו עליו לשאת גם בהוצאות המקרה הביטוחי, על מה אנחנו משלמים?

ראשית, חשוב לזכור שלמרות שמדובר בכמות נכבדת, גדולה מדי של דחיות, עדיין רוב התביעות מתקבלות. שנית, עליכם לזכור שגם אם נראה שחברת הביטוח שלכם תערים עליכם קשיים במימוש הזכויות שלכם – אתם לא לבד. במקרה שאתם צריכים לתבוע את חברת הביטוח – מומלץ להיעזר בשירותיו של עורך דין המתמחה בתחום הנזיקין והביטוח על מנת שיסייע לכם במילוי כל הטפסים והמסמכים הדרושים וילווה אתכם בתהליך.

גם אם פעלתם לבד ובקשתכם נדחתה, אפשר להיוועץ בשלב הזה בעורך דין  מומחה בתחום. עורכי דין המתמחים בתחום הביטוחי ידעו להפריך את כל טענותיה של חברת הביטוח ולהפוך את החלטתה. תובע שיצטייד בחוות דעת חיתומיות ורפואיות התומכות בגרסתו עשוי לקבל את מלוא הפיצויים המגיעים לו גם לאחר שחברת הביטוח דחתה את תביעתו. הדחייה אינה סוף פסוק ועורך דין יוכל לסייע לכם להפוך את הקערה על פיה ולמצות את זכויותיכם.