כולנו יודעים שכשמדובר בשיווק, לפעמים השם או הלוגו שלך זקוקים לדחיפה קטנה. קידום מכירות עם מתנות קטנות אבל חכמות ומיתוג לעסק של חזי קדמ הוא דרך מעולה להישאר בתודעה של הלקוחות. אבל… מה באמת עוזר ומה כדאי להשקיע בו? לא נסתפק ב"בסיסי" ונצלול לעומק של עולם מוצרי הקידום – זו לא עוד עט מוביל, אלא סט שלטון ביד שלך שתבין.
למה מוצרי קידום מכירות? למה הם כל כך חזקים?
בואו נתחיל עם השאלה ששום איש שיווק מעולה לא שואל – למה בכלל להשקיע במוצרי קידום? התשובה פשוטה: כי זה הכי אמיתי. קמפיין פייסבוק או גוגל נשכח בתוך שניות, אבל מוצר עם שימוש יום-יומי? הוא נשאר, מלווה את הלקוח שלך, מזכיר לו שאת העסק שלך אי אפשר לשכוח בקלות.
– מגע פיזי = חיבור רגשי. כשלקוח מחזיק עט עם הלוגו שלך – הוא לא רק משתמש בו, אלא מפתח תחושת נאמנות.
– ספונטניות שיווקית. מוצר מפתיע כמו גאדג'ט קטן יכול להפוך לנושא שיחה ומומלץ מפה לאוזן.
– חשיפה מתמשכת. עדיף להשקיע במוצר שעושה עבודה לאורך זמן, מאשר בתשלום חד פעמי לפרסום.
עטים? כבר לא סתם עטים: כי פעם אחר פעם נכתב הזיכרון שלך
נצא מאזור הנוחות ונדבר קצת על מה שהפך לאייקון של עולם מוצרי הקידום – העט. אבל לא סתם עט רגיל שזורח בלוגו וחותם הזדמנות כלשהי. היום, עט איכותי הוא יצירת אמנות שימושית:
– סוגי דיו מיוחדים: עט עם דיו ג'ל זורם שמרגיש נהדר, נותן חוויית כתיבה חלקה (הלקוח שלך יזכור את זה).
– עיצוב שובה לב: צבעים נועזים, קווים מינימליסטיים, דקיקות שמרגישה יוקרתית.
– אלמנטים מיוחדים: עט עם פנס, עט עם טוש מחק, עט עם USB זעיר – שילוב נכון של פונקציונליות.
כמה מפתיע? עט פשוט יכול להיות מתנה שהלקוח לא יעזוב לשולחן עבודה בלי. וכאשר הלוגו שלך מתקתק לצד היד שמנהלת איתו משא ומתן, זה שיווק בשיאו.
הגאדג'טים שתמיד רצית להתנסות בהם אבל אף פעם לא העלית בדעתך שיהיו מוצר קידום
כאן נכנסו עניינים מעניינים יותר.
מתבלטים המוצרי קידום של ביתנים לתערוכות חזי קד"מ שהופכים לאביזרי חובה:
– מטען נייד קטן וחכם – כולם רוצים אחד, אבל עם הלוגו שלך! כל הטעינה הזאת, כל הטלפונים, כל הצרכים – כולם מזכירים מי עזר להם לסיים את היום.
– סט אוזניות אלחוטיות זולות בקנה מידה מפתיע – מוצר כזה משדר חדשנות, ויוצר חוויית שימוש שהולכת איתך לכל מקום.
– בקבוק מים ממותג עם פילטר – כשאתה יודע שמשהו בריא ומעודד שתייה נכונה, ומקשר את זה למותג שלך, זה נקלט עמוק.
– סט כלי כתיבה חכם שכולל מחק אלקטרוני וטושים צבעוניים – לכל יצירתיות יש מקום עם המותג שלך.
אז איך בוחרים את המוצר? תחשוב מה הלקוח שלך צריך, איפה הוא מבלה את זמנו, מה הכי יעזור לו ויעלה חיוך על הפנים.
5 דרכים להקפיץ את מוצרי הקידום שלך לשלב הבא
רוצה שהמוצר שלך באמת ידבר? הנה כמה טיפים שהם כמו שנות אור מעל הקידום הסטנדרטי:
1. תאמת בין המוצר לערכי המותג – לא כל מוצר מתאים לכולם. מותג יוקרה אולי יעדיף עט מתכתי איכותי, ומותג מתחדש חדר כושר יעדיף בקבוק מים ממותג.
2. אישיות והומור בתוך האריזה – אפילו המתנה הכי פשוטה תתמסר אחרת אם תוסיף כרטיס ברכה מצחיק או עיצוב מארז מקורי.
3. אינטראקטיביות – עט שיכול להתחבר לאפליקציה או גאדג'ט עם טכנולוגיה פשוטה יוצרים תחושת קרבה וחדשנות.
4. הפתעה היא המלכה – אל תיתן למתנה שלך להיות צפויה! הוסף אלמנט שלא מתוכנן מראש, כמו קוד הנחה בתוך ההפעלה של הגאדג'ט.
5. תזמון מדויק – תשלח מתנה שאנשים באמת זקוקים לה באותו רגע. טיימינג זה הכל.
והכי חשוב? תמיד תגלה שיש מוצר שמחשב לך את ההתאמה הנכונה ללקוחות שלך.
שאלות ששואלים אותי (ואני שמח להשיב)
– האם מוצרי קידום חייבים להיות יקרים כדי להצליח? לא בהכרח. חכם לבחור מוצר שיש לו ערך נפשי ופרקטי ללקוח.
– האם יש הגבלה על סוגי המוצרים? לא – כל מוצר שקשור לאורח החיים של קהל היעד יכול להשתלב.
– איך להימנע מחזרתיות ומוצרי קידום "שכיחים"? פשוט, תתחדש. עבוד עם מעצבים, חפש טרנדים מתחדשים, והשתמש בטכנולוגיה בשביל לחדש.
– האם כדאי למתג מוצרים דיגיטליים? כן! מיתוג של אפליקציות, כרטיסים חכמים, וירטואלים – גם זה מוצר קידום.
– איך לעקוב אחרי הצלחת הקמפיין? ע"י משובים, קודי QR ייחודיים למוצר, ומעקב אחרי שיחות ומכירות.
לסיום? מוצרי קידום הם לא סתם מוצרים – הם הכלים שמביאים את המותג שלך ללב ולידיים של הלקוחות. הם שקטים, חכמים, ולא שטובעים בין כל הפרסום הרועש. עט אחד מתוחכם או גאדג'ט קטן יכול להיות ההבדל בין להישאר בזיכרון לבין להישכח.
אז תחשוב – מה המתנה שהיית רוצה לקבל? זו בדיוק המתנה שהלקוחות שלך רוצים לקבל. תשקיע באיכות, חדשנות, ונגיעות אישיות – והמותג שלך יהפוך לחוויה בלתי נשכחת.