בשנים האחרונות, הזדמנויות לרילוקיישן הופכות להיות ליותר פופולאריות. ישראלים רבים נענים להצעות להעתקת מקום מגוריהם לחו"ל בשל הצורך של חברות בישראל להציב עובדים בחו"ל או מתוך כוונה של החברות הזרות לגייס אנשים מישראל שיהוו חלק מצוות העובדים של החברה באותה מדינה. ההתעסקות והארגון טרם העזיבה כוללים בתוכם לא מעט משימות הדורשות טיפול כגון: נושא הדירה, בי"ס, אישור עבודה, שילוח מכולות ועוד. לכל אלה יש להוסיף גם את עניין המיסוי, לו יש השלכות גדולות ולא מעטות.
מה חשוב לדעת על מיסוי בעקבות רילוקיישן?
- כל תושב ישראל חייב לדווח על הכנסותיו בין אם מקורן בישראל ובין אם במדינה אחרת.
- תושב שלא ידווח על כל הכנסותיו יחשב כעובר על החוק.
- כל ההכנסות תהיינה חייבות במס לפי שיעורי המס החלים על כל תושבי ישראל.
- קיימת זכאות לנקודות זיכוי וניכוי הוצאות שהייה בחו"ל בחישוב ההכנסה שמקורה במדינה האחרת.
- ישנה חשיבות למקום שהותו של הנישום המהווה חלק מרכזי חביים שלו: מקום מגוריו, עבודתו, חשבונות בנק שברשותו, כל אלה יהוו פרמטרים עבור רשות המסים וילקחו בחשבון בחישוב המיסוי.
- ימי השהייה בישראל במהלך שנה אחת וזאת שקדמה לה ישפיעו גם הם על חישוב המיסוי.
התייעצות וליווי בזמן רילוקיישן
אין ספק שתושב אשר עומד בפני רילוקיישן מתמודד עם סוגיות רבות ומסובכות. לכן, ליווי והתייעצות עם מומחה בתחום המיסוי הינו הכרחי על מנת לצמצם את סכומי המיסוי על ההכנסות וגם כדי לסייע לו לנצל באופן מירבי את ההטבות המגיעות לו. בין אם אתם בדרך להיות תושבים חוזרים ובין אם אתם עומדים בפני ניתוק תושבות כדאי שתפנו לעורך דין מיסוי בינלאומי ובכך תחסכו לעצמכם הוצאות מיותרות וכן, גם כאב ראש.
פנו אלינו עוד היום לקבלת ייעוץ מס עבור רילוקיישן.