ביטוח הוא הדרך שבה מנסה המין האנושי להתמודד עם אי הוודאות שמאפיינת את החיים, כך שגם אם ייגרם לנו נזק כלשהו, ניתן יהיה לצמצם אותו בזכות התקבולים (שיפוי ופיצוי) שתשלם לנו חברת הביטוח. עבור צמצום אי הוודאות אנחנו כמובן משלמים פרמיה בלתי מבוטלת, כך שאך טבעי הוא שנצפה מהחברות המבטחות לעמוד בהבטחתן ולשלם לנו את המגיע לנו במקרים שבהם אירע לנו נזק המצדיק הפעלת הפוליסה שרכשנו.
למרבה הצער ישנם לא מעט מקרים בהם חברות הביטוח מנסות להתנער מהמחויבות שלהן כלפינו. חשוב להדגיש: לא בכל מקרה שבו חברת ביטוח מסרבת לשלם מדובר בהתנהגות קלוקלת – ישנם מצבים שבהם אכן אין הצדקה להפעלת הפוליסה – אולם כאמור ישנם גם לא מעט מקרים בהם הצדק עם הלקוח ולא עם חברת הביטוח, ובכל זאת זו מסרבת לשלם. במקרים אלה מומלץ לפנות לעורך דין בעל ניסיון ספציפי בתחום של תביעות ביטוח, כלומר כבר תבע חברות ביטוח בעבר (וכדאי כמובן שיהיה זה עו"ד שגם זכה במשפטים אלה…)
באילו מקרים מוצדק להגיש תביעות ביטוח?
אם אתם מרגישים שהצדק אתכם, מומלץ לפנות לעורך דין בעל ניסיון בתחום של תביעות ביטוח וכמו כן בעל יושרה – כך שאם אין סיכוי אמיתי לזכות בתביעה מול הביטוח הוא ימליץ לכם, עם כל הצער שבדבר, לוותר על כך.
חשוב להבין כי חברות הביטוח מעסיקות באופן קבוע עורכי דין, ועל כן יש להן נטייה לנסות להתיש את המבוטחים, שהרי אין להן מה להפסיד. בחלק מהמקרים המבוטחים יוותרו, באחרים יתפשרו על סכום נמוך ובכל מקרה למבוטח הפשוט קשה להתמודד מול חברת ענק שמפעילה מערכת משומנת ומיומנת מה גם שלא תמיד הוא מודע למלוא זכויותיו. יחד עם זאת הצגה מדויקת ומקצועית של הצד של המבוטח, ע"י עו"ד מיומן, משפרת משמעותית את הסיכוי לזכות בתביעה.
חשיבות התיעוד המפורט
תביעות ביטוח רבות מוכרעות על בסיס פרטים קטנים, לעתים כאלה שנראים שוליים, ועל כן חשוב לתעד באופן מדוקדק את כל המסמכים הרלוונטיים, ובפרט את אלה הרפואיים. המלצה נוספת כשתובעים חברת ביטוח היא להיצמד לאמת, שכן סטייה ממנה מותירה רושם רע על בית המשפט ועלולה לחבל בסיכוי לזכות.